söndag, december 11, 2005

Lugna helgen

Kände för en lugn helg den här helgen och lånade en massa filmer av Marica istället. Det känns som att det blivit en del film den senaste tiden. Har varit duktigt och skrivit klart spionuppgiften i alla fall, så något nyttigt har jag gjort.

Nu när vi håller på med dialekter tycker jag det är roligt att lära sig en massa nya uttryck. Pratade med en kompis som i sin tur hade pratat med en stockholmare som inte förstod ordet "tjorvigt", är det norrländskt mån tro?

Sen slog det mig att det här är min näst sista helg i korridoren innan jag flyttar! Konstigt, men oj så skönt. Kommer att kännas lite anorlunda att bo själv, men efter att ha delat badrum och kök i ett och ett halvt år kommer jag nog att välja mig rätt snabbt har jag en känsla av.

Inga kommentarer: