tisdag, augusti 21, 2007

What to do?

Det här med att tillfälligt flytta hem igen har gått över förväntan men det kan ha att göra med att föräldrarna inte varit hemma på hela sommaren...nu åker alla kompisar för att fortsätta plugga och kvar blir bara jag. Känns sådär. Mina föräldrar är glada över att jag är hemma och av andra anledningar är jag glad att vara uppe i norr ett tag till. Men rastlösheten har slagit sina klor i mig. När man har för mycket att göra klagar man och längtar tills allt är över och tvärtom. Aldrig kan man vara nöjd.

Jobbletandet fortsätter så det är bara att hoppas att något dyker upp snart. Det känns lite konstigt att inte behöva plugga mer. Efter att ha pluggat 15 år i rad känns det ovanligt. Men nu väntar andra utmaningar.

8 kommentarer:

SkäggMike sa...

Utveckla gärna de andra anledningarna till att vara uppe i norr. :D

fika sa...

I know, I know! =)

Elisabeth sa...

mike: om jag säger så här det har med en viss person att göra..:D

ace: you know rome wasn´t build in one day...

Anonym sa...

Hej!
Allt är bara bra med mig! Har inte internet förrän 1/9 så känner mig lite isolerad, men sitter hos en kompis nu. Jag trivs utmärkt här, skolan är toppen och klasskamraterna är underbara! Jag har skrivit lite på min blogg nu så det är bara att läsa. Hoppas allt är bra med dig och att det går bra med jobbsökandet! Kramar

Mike: Hihi, jag vet med :P tror jag iaf?

fika sa...

Du Einhorn du får ta tag i det seriösa samtalet snart, you can do it! Trevligt att prata med dig ïgår, även om jag stod för det mesta pratandet. Bubbel bubbel, hälsa på snart!

Anonym sa...

hej hej!
Allt är bra med mig,jag ska plugga projektledning i höst, men söka jobb såklart undertiden. Hur går det för dig, har du hittat nåt?Kram

Ica sa...

Förstår preeecis vad du menar :)

Elisabeth sa...

ace: ska ta tag i det där! och självklart kommer jag på besök så snart jag kan. Vi får höras snart igen då blir det min tur att stå för pratet =) ha det så bra nu i södern, kram kram

hanna: jag söker för fullt så får vi se vad som händer...har några jobb på gång men det återstår att se om det blir något av det. Ha det så bra, kram