torsdag, februari 07, 2008

Word i ett nötskal

Precis när du trodde att du kunde allt om word...tro mig då finns det mer att lära. Innan jag började jobba trodde jag att word inte var några problem att behärska. Ha! Så fel man kan ha. Att redigera en manual i word är inte kul. Kan bli sittandes i timmar svärandes över att sidhuvudet flyttar på sig eller att marginalerna krånglar. Kan tyckas vara ett lätt problem att lösa genom att helt enkelt inte använda word - tyvärr är det inte jag som bestämmer det.

3 kommentarer:

Pytti sa...

fy va jobbigt!

Anonym sa...

usch, fy vad jobbigt... jag minns när jag layoutade ett jättearbete jag gjorde i gymnasiet innan jag lärde mig InDesign, inte kul alls att layouta i word.

fika sa...

Du tror att du har problem. En dag med pagemaker och man är redo att hoppa ut genom fönstret. Och gör denna dag till veckor/månader. Jag längtar efter vårt byte till InDesign.