söndag, november 26, 2006

Trevliga helgen

I fredags jobbade jag och vandrade runt i gångarna tills fötterna inte orkade mer. Jag kom hem och försökte vila men telefonen ringde, så var det slut på vilandet. Förresten varför ringer alltid telefonen när man är upptagen, till exempel står i duschen eller försöker sova? På kvällen var det F-rocken på statt och innan dess såg vi på idol hos anna. Det var första gången jag var på statt. Det var rätt kul med bra musik men många sliskiga gubbar som trodde de var 20 år igen. När jag kom hem på natten hade min granne efterfest, när jag tillslut somnade av utmattning och vaknade till vid 7-tiden på morgonen var det fortfarande fest. En timme senare skulle jag stiga upp för att hinna med tåget till örebro för att hälsa på en kompis. Jag var inte pigg. Som tur var blev jag lite piggare och vi hade en väldigt trevlig dag.

På väg hem var tåget från örebro försenat. Inte helt oväntat kanske, så tåget från arboga till tuna hade gått. De hade satt in en buss istället så det löste sig ändå. Det var en rolig busschafför och han bjöd på kaffe. På vägen hem från bussen gick jag förbi och handlade och inne i affären stod två äldre herrar och spelade julmusik, jag fck lite julkänslor. Fast jag håller hårt på traditionerna, julstakarna och stjärnorna ska inte sättas upp förrän 1:a advent och inget juligt innan dess. Men jag och marica har planerat in ett lussebak nästa helg för att komma i stämning. Mysigt!

Inga kommentarer: