fredag, juli 06, 2007

Veckorna i Norrland

Första veckorna hemma har känts bra, det har varit varmt och soligt. Men det känns som att jag knappt hunnit vara hemma. Första veckan har jag varit på jobbintervju i Helsingborg (som gick bra) så jag stannade några dagar i Malmö för att hälsa på systeryster. Mina saker som äntligen har kommit med budfirman har jag packat upp och kaoset i mitt rum har minskat. Min finfina spegel har dock gått sönder i flytten och någon av flyttgubbarna har drabbats av sju års olycka. Det känns som att jag levt ur en resväska de närmsta dagarna. Jag har pendlat mellan umeå och luleå, luleå och malmö och mellan mamma och pappa. Men jag ska inte klaga i det här vädret. Det är så varmt att det enda man kan göra är att äta glass och njuta av solen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! ändra ner i helsingborg! skönt att det gick bra då. Jag är inte liiite avundsjuk på er i norrland som har soligt och varmt, här har det regnat en månad i sträck nu :( Kram

fika sa...

Du måste komma och hälsa på snart! Vi kan ta en shoppingdag i sthlm och sedan en chucky/Ace Venturakväll. Kan en dag bli bättre? Och jag vet ju att: "you be back, you always be back- but still, dying is such a bitch!"

Elisabeth sa...

frida: ja det är en bit till helsingborg med vi får se hur det går :) spännande är det..

missfika: en sådan dag kan jag ju inte tacka nej till. Jag du känner mig: I´ll be back...but still dying is such a bitch! Jag kommer på stört! saknar alla chuckyrepliker och du är den enda som förstår mig och vet hur roliga dem är.

Anonym sa...

Åh, vad skönt att få vara i Luleå. Där har de i alla fall haft sommar. Jag åker dit i augusti. Förhoppningsvis är det sommar då också.

Elisabeth sa...

ja det har varit fint väder här i början av sommaren, riktigt fint men nu regnar det bara och är rätt kallt men det blir säkert bättre snart =)