måndag, mars 26, 2007

Mamma-dotter tid

En helg går alldeles för fort ibland och man hinner inte allt man vill. Mamma kom i tordags och det firades med sushi. Det är så mysigt att ha någon som finns där när man kommer hem. På fredagen lämnade jag henne till sitt öde när jag hade föreläsning. Mamma gjorde stan osäker och shoppade loss. Fredagskväll avslutades med en teaterpjäs i V-ås, Björn Kjellmans pjäs "Jag är min egen fru". Han är en imponerande bra skådespelare måste jag säga. På lördagen strosade vi omkring på stan och köpte med oss en bakelse hem.



Kvällen avslutades med en tre rätters middag på Grappa. Det var inte igår jag åt så god mat, till huvudrätt åt vi oxfilé med potatisklyftor, vitlökssmör och rödvinsksky. Det kan jag rekomendera. I söndags vinkade jag av henne på tågstationen och så var den helgen över. Nästa helg får jag besök igen, pappa kommer. Då får jag väl passa på att gå ut och äta igen =) Ibland är det en fördel att ha skilda föräldrar.

Tyvärr missade jag klassfesten, det hade varit väldigt kul att vara där. Ibland önskar jag att det gick att klona sig själv och vara på två ställen samtidigt. Hoppas alla hade kul i alla fall!

3 kommentarer:

SkäggMike sa...

Hihi, klonad Betsy. Konstigt. Det var jättesynd att du inte var där! Men mamma har ju liksom företräde.

Anonym sa...

Jag missade också klassfesten. kom hem sent från danstävlingen och däckade i soffan av utmattning. Ja, det är bra med skilda föräldrar i bland, jag kan åka till mamma och äta ena helgen och till pappa nästa helg :)

Elisabeth sa...

Ja det kändes inte som att jag kunde överge mamma men jag hade väldigt gärna varit på klassfesten. Men jag kommer på nästa fest på femman! Den vill jag inte missa =)