måndag, mars 05, 2007

Veckan i Sälen

En vecka i Sälen var precis det jag behövde. En vecka utan att tänka på skolan och bara ha väldigt roligt. Mycket skidor blev det, både slalom och längdåkning. Tyvärr var det bara sol en dag men vädret var inte att klaga på alls. En kväll åkte vi pulka och det var längesedan jag var täckt med snö från topp till tå, gapskrattande, liggande i ett dike utan en chans att komma upp.

Allsång i liften, dödsångest i de svarta backarna =), Einhorn and Finkle, Glühwein i toppstugan, förfrusna tår och fingrar, after ski, bastu, pulka, kexchoklad, möss i handfatet och spelkvällar är en bra sammafattning.

Det enda som återstår att säga är: DO NOT go in there!







5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ni haft en helt underbar vecka! blir riktigt avundsjuk. Men jag ska inte klaga, har ju min Greklands-resa att se fram emot.

Pytti sa...

åh, vad härligt det ser ut och låter. lyllos. :)

fika sa...

"Var har du dina föräldrar?" helt klart bäst replik! Om inte Einhorn and Finkel... eller maybe Guano- collect the whole cervis!

Johanna sa...

gud va mysigt ni ser ut att ha. Jag vill också åka! Eller rättare sagt, jag vill VILJA åka. ÄR ju inte så bra på skidor ja men Fredrik säger att jag måste tycka att det är kul för han räknar med att vi ska åka på massa skidresor. Hjälp...

Elisabeth sa...

Det var en kanonvecka! Att jag inte åkt mer slalom tidigare är ett mysterium, det ju hur härligt som helst =)