söndag, mars 11, 2007

Vart har du dina föräldrar?

After ski i Sälen och följande händer:

Marica går iväg för att köpa oss varsin drink. Jag sitter ensam kvar i soffan i en rätt folktom lokal. En biffig ordningsvakt kliver med bestämda kliv fram till mig och säger: vart har du dina föräldrar? Jag blir stum. Menar han allvar? (Hmm ja de är väl hemma hoppas jag, tänker jag för mig själv.)
Jag: ehhh..jag är myndig, vill du se legitimation?

Ser jag verkligen så ung ut? Det var i alla fall ett effektivt sätt att få oss att känna oss välkomna. Hmmp.

4 kommentarer:

Ica sa...

Hehe! Jag förstår precis hur du har det. Vi som ser så uppenbart barnsliga ut får glädjas med att vi troligtvis kommer se unga ut när vi vill med :) Men du, i skidbacken brukar man kunna se ut som 12 om man är osminkad och mössa :) Om du nu hade det.

Elisabeth sa...

Ja vi får se positivt på det :) Ja jag såg säkert ut som 12, helt osminkad, med både mössa OCH hjälm...för säkerhetsskull:)

fika sa...

Inte var du backklädd den kvällen! Du var ju utstyrd visste, det var ju det som var så konstigt och elakt!

Elisabeth sa...

nej det var jag faktiskt inte, men i backen så. Elaka gamla gubbe!