torsdag, mars 29, 2007

Pappas helg

Här avlöper besöken varandra, nu i helgen är det dags för pappa att komma. Han ska laga sina berömda köttbullar och ta med sig en påse lingon. Hemmagjord lingonsylt är inte fy skam och alla som inte har smakat pappas köttbullar borde verkligen få göra det. Dem går inte an för hackor =). Det ska bli kul att träffa pappsen igen och sen nästa vecka bär det av norrut för ett litet påskbesök. Då är det bara att ta på sig vinterjackan igen och på med vinterskorna. Suck, jag som precis har tvättat upp vinterjackan och hängt undan den. Nej jag vägrar, jag är positiv och tror att klimatförändingarna även påverkat norrland. Fryser jag så gör jag det med stil.

3 kommentarer:

fika sa...

jag borde också flytta långt bort så att jag får lite mamma- och pappahelger! Du verkar ha så mysigt med dina föräldrar! Du får berätta allt om er "hyra- bil-dag"... vad döljer Eskilstuna för snuskiga hemligheter?

Anonym sa...

men marica, det blir ju fler mamma/pappa-helger om föräldrarna bor nära? eller? fast om man inte träffas så himla ofta blir det kanske desto mysigare iofs :)

fika sa...

mina föräldrar tycker det är jobbigt när jag ringer. Jag får inte ringa om jag inte har haft en nära döden upplevelse. Och att komma hem innebär att ta itu med städmoppen.